Home  Forum  Zoeken  Profiel  Log in om privé-berichten te bekijken  Beveiliging  Downloads  Inloggen  Registreer 
resolutie veranderd, pictogrammen niet op gewenste plek
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Index -> Microsoft Windows Vista
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp :: Opgelost 
Auteur Bericht
SecretShadow
Beginner
Beginner

Leeftijd: 25

BerichtGeplaatst: Do 29 Jul 2010, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

kan ik die log naar je sturen die gemaakt is? want die snap ik niet.
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

Leeftijd: 53

BerichtGeplaatst: Do 29 Jul 2010, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Plaats die log hier maar in het topic of maak een scherm-afbeelding met bijvoorbeeld FSCapture 5.3 en plaats die bij PhotoBucket (of zo) met een link er naar hier in het topic.
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Die FSCapture werkt niet en die sophos DLL ook niet en springen nog naar links.
en weet niet hoe dat komt of door wat aangezien het al zo is toen ik hem overnam en hij had waarschijnlijk hetzelfde probleem.

als je nog andere optie's heb die mss kunnen werken zodat het zo blijft zoals bij de XP versie, zeg het me.
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dan denk ik dat je toch een verse (her-)installatie moet gaan doen, om alle rotzooi kwijt te raken.
Als je een XP installatie-cd hebt, zou je eerst DIT kunnen doen als soort van her-installatie.
Hierbij worden de systeembestanden (die eventueel door malware aangetast zijn) opnieuw in de bestaande installatie gekopieerd.
Je moet daarna wel opnieuw bij Windows Update een serie patches e.d. downloaden en installeren.
Helpt dat niet, hou je je problemen, dan moet je waarschijnlijk echt XP helemaal opnieuw installeren.

Doe voordat je uberhaupt iets van een her-installatie gaat doen eerst de Product Key van je installatie opzoeken.
Dat doe je met de Magical Jelly Bean Keyfinder.
Dubbel-klik na uitpakken op keyfinder.exe en sla het geproduceerde Kladblok-bestand ergens veilig op (USB-stick).
Senior lid
Senior lid

Leeftijd: 27

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

John van Rhijn schreef:
e problemen, dan moet je waarschijnlijk echt XP helemaal opnieuw installeren.

Doe voordat je uberhaupt iets van een her-installatie gaat doen eerst de Product Key van je installatie opzoeken.
Dat doe je met de Magical Jelly Bean Keyfinder.
Dubbel-klik na uitpakken op keyfinder.exe en sla het geproduceerde Kladblok-bestand ergens veilig op (USB-stick).

John Product key kan je ook vinden met speccy als je op "Operating system" drukt.
http://www.piriform.com/speccy
----------------------------------------------------
Naar boven
SecretShadow
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

het is een vista systeem en gebasseert op VISTA dus xp wil niet, en de cd heb ik er niet van.
er zitten geen malware en trojans of andere soort iets erop. is er geen andere oplossing zodat het wel werkt
zoals bij XP en win 7 die dat niet hebben?

er staat ook HP in de config, of hebben alle HP vista dit probleem?
Naar boven
Grolo
Senior lid
Senior lid

Leeftijd: 27

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Zit er dan niet een recovery programma op?
Zoiets als HP recovery.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=nl&dlc=nl&cc=nl&docname=c00838541&product=12455#RecoverOS

Je doet trouwens net of Vista standaard dit probleem heeft dat is niet het geval.
----------------------------------------------------
Naar boven
SecretShadow
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

die zit er wel op maar verwijder alle bestanden die ik heb, en kost te veel tijd en recovery cd heb ik niet
om dit uit te voeren en heb pas nero erop gedaan en bezig met subtitels van een film.

is er niet te achterhalen welke file dit veroorzaakt om deze te herstellen? of te downloaden is?
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Grolo schreef:
John Product key kan je ook vinden met speccy als je op "Operating system" drukt.
http://www.piriform.com/speccy

Handig van Speccy. Had het wel een keer gezien, maar herinnerde het me niet meer. Dit wordt nog versterkt doordat ik al jaren met de Magical Jelly Bean Keyfinder werk.
Een andere goede keyfinder is Joshua's Keyfinder op de UBDC4Windows boot-cd.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken, wat misschien helpt, is in Vista alle visuele effecten (zoals de Aero-interface) uit zetten. Ook in Systeemeigenschappen kies je dan voor Beste Prestaties.
Het kan zijn dat deze visueel fraaie (CPU en GPU vretende rekenkracht) instellingen ervoor zorgen dat de resolutie steeds terugspringt naar 1280x1024.

Wat voor een monitor heb je eigenlijk een 16:10 (1280x800) of een ouderwetse beeldbuis-CRT 5:4 (1280x1024)?
Want in dat laatste geval heb je goed kans dat Vista de optimale resolutie van het beeldscherm automatisch kiest.
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb geen flauw idee, ik gebruik tune-up voor een visual effect zoals de onderbalk als soortement als in XP en de iconen
van een ander effect.

het is een kleine behuizing die ik op de bureau heb staan met wat er voorop staat op kleine stikkers:
window vista; intel premium dual core inside; HP pocket Media Drive Bay; HP Pavilion Slimline;

zoals DEZE

dan van HP pocket, vrij klein en stabiel en op de 1280x1024 is de resolutie slechter en op de 1280x800 mooier.
de XP die ik had stond op 1024x756 als ik me correct herrinder en video driver is een Nvidia 8400 G-force.

me beeldscherm is een LCD van ProLite E435S iiyama.

weet niet of je er iets aan heb wat de gevolgen kan hebben.
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul 2010, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

SecretShadow schreef:
me beeldscherm is een LCD van ProLite E435S iiyama.

Als dat de monitor is, dan lijkt het er op (beeldverhouding 4:3) dat ik gelijk heb, dat Vista zich aanpast aan de monitor.

Wil je toch die 1280x800, dan denk ik dat je (ergens in de door NVidia geleverde software voor de instellingen van de adapter) moet gaan zoeken naar de mogelijkheid om een profiel te creeeren en op te slaan.
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: Za 31 Jul 2010, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

1280x800 geeft beste zicht mar ik probeer wel op de 1280x1024 voor 3 dagen wat die doet, als die niks naar links gooit laat ik deze zo.
op de XP maak het niet uit welke resolutie je gebruikt en alles blijft staan hoe je het instelt, alleen is het niet zo bij vista.
is er dan een verschil bij een kleine monitor en een grotere? dat de resolutie en de pictogrammen niet laat staan als je resolutie wijzigd?
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Za 31 Jul 2010, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het heeft t.o.v. de resolutie met de monitor te maken.
Vista zelf kan er echter ook een woordje in meespreken. Daarom: heb je al alle visuele effecten uit gezet?
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: Za 31 Jul 2010, 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

nee, maar de taakbalk onder en iconen zijn de enige die ik veranderd heb aangezien het mooier is.
en qua visual zal het niet uitmaken als TUne-up er op gebasseerd is en je pc bovendien ook sneller maakt
zodat het geen invloed krijgt op de cpu.

op de XP en op Win7 heeft het ook geen invloed voor dit die me ouders gebruiken en Tune-Up is een aardig goed
programma en pc werkt snel, start snel en fix de pc met 1 click programma die inzich heeft om alles te herstellen.

dus denk zelf dat het daar niet aan ligt en ik had hem eerder uitgezet met systeem herstel en dat hielp niet.
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

BerichtGeplaatst: Za 31 Jul 2010, 13:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dus je gebruikt TuneUp Utilities 2010.

Als je wat meer aandacht besteedt had aan het door je geschreven Nederlands (hoofdletters, leestekens, e.d.), dan hadden we dat een paar antwoorden eerder al begrepen.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo, dat als jij met TuneUp je Bureaublad en overig Windows aangepast hebt, dat dat iets is, waarvan we het gelijk aan het begin van het topic hadden willen weten.

Draai de Bureaublad-wijzigingen in TuneUp maar eens terug en stel dan nogmaals in de instellingen van de adapter zelf de door jou gewenste resolutie in en kijk daarna met opnieuw opstarten of dat nu wel 'onthouden' wordt.
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Index -> Microsoft Windows Vista Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: