Home  Forum  Zoeken  Profiel  Log in om privé-berichten te bekijken  Beveiliging  Downloads  Inloggen  Registreer 
Microsoft geeft tips om Vista sneller te maken

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Index -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp ::  
Auteur Bericht
Simbah
Global Moderator VragenForum
Global Moderator VragenForum

Leeftijd: 30

BerichtGeplaatst: Zo 13 Sep 2009, 5:31    Onderwerp: Microsoft geeft tips om Vista sneller te maken Reageer met quote

Microsoft heeft online een artikel gepubliceerd waarin het een aantal handige tips geeft om Windows Vista sneller te maken.
Veel Vista-gebruikers klagen dat Vista traag is als stroop in de winter. Microsoft zegt dat deze traagheid niet aan het besturingssysteem ligt, maar omdat gebruikers hun systeem volstoppen met antispyware- en antivirusprogramma's. Het besturingssysteem wordt ook trager door de vele rotzooi die gebruikers van het internet downloaden en installeren.

Microsoft raadt gebruikers aan om programma's te verwijderen die niet (meer) gebruikt worden en om het aantal startup-programma's te beperken. De tip om je systeem te versnellen door een ander besturingssysteem te gebruiken, konden we op de helppagina niet vinden.

windowshelp

Bron: Pcmweb
Naar boven
John van Rhijn
Senior lid
Senior lid

Leeftijd: 56

BerichtGeplaatst: Zo 13 Sep 2009, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Voor degenen die daar nog nooit naar gekeken hebben, een nuttig artikel.
Maar van bijvoorbeeld 'Temporary files', weten de meesten dat je die tijdens het opstarten kan verwijdern met CCleaner. In CCleaner kun je tevens heel geschikt je opstartlijst met recht beheren: je kunt programma's uit- en daarna eventueel weer inschakelen, alvorens je ze definitief uit de opstartlijst verwijderd.
Na rechts-klik Bureaublad kies ik altijd voor thema Windows-klassiek en daar staat later '(aangepast)' bij, omdat ik alle visuele effecten de nek omdraai (behalve, zie hieronder, 'slepen').
In 'Eigenschappen voor Taakbalk en Menu Start' kies ik voor 'Klassiek menu Start'.
Hiervan wordt het verschijnen van vensters e.d. al een stuk sneller, maar er is nog wat meer mogelijk (zoals nu ook Microsoft betuigt).
De meesten weten ook dat je de systeem-prestatie op kan krikken door, (bij XP) Start --> Instellingen --> Configuratiescherm --> Systeem --> tabblad Geavanceerd, bij item Prestaties via de knop Instellingen te gaan voor 'Beste prestaties'. Zelf vink ik dan nog wel 'Inhoud van het venster tijdens slepen weergeven' aan, omdat ik dat wel handig vind.
Met deze actie, nu dus ook door Microsoft geadviseerd, 'kill' je dus feitelijk de Aero interface; saillant detail.
En inderdaad: regelmatig defragmenteren (JkDefrag wordt vaak door ICT-mensen als de betere gezien). Zelf gebruik ik regelmatig (1/maand) Defraggler, omdat dat sneller is als Windows Schijfdefragmentatie (niet sneller als JkDefrag) en je er sinds enkele versies ook grote bestanden mee naar het eind van de harde schijf kan verplaatsen.

Let wel: in het hele artikel van Microsoft staat niets vermeld over opschonen van het register (van welke belangrijkheid heel veel commercieele programma's ons proberen te overtuigen). Nergens op internet zul je de uitslag van een test vinden die een beduidende verhoging van de systeem-prestatie onderschrijft.
Microsoft zelf raadt het zelfs af: zie hier (halverwege). Het register defragmenteren, daarintegen, raadt Microsoft aan. Bij XP werkt Free Registry Defrag goed, bij Vista meen ik ook.
Zekere loze registersleutels opruimen, kan wel een pre zijn bij her-installaties van sommige programma's.
In het verleden deed ik het register opschonen altijd met CCleaner en daarna RegSeeker. Bij een verse installatie (vanaf installatie-cd) van XP kan dit geen kwaad. Bij de Vista Home Premium van een vriend van me echter, vernachelde RegSeeker waarschijnlijk de boel. Dit is des te meer aannemelijk toen ik bij mijn laptop, na installatie van XP Professional (plus allerhande gratis troep zoals Office 2007 'Ready') vanaf de installatie/recovery-partitie, daarna het register opschoonde. Na CCleaner werkte alles nog naar behoren, later na RegSeeker kon ik NTI Backup niet meer openen. Heb toen dus gelijk een her-installatie kunnen doen van, gelukkig, gelijk na de allereerste installatie gemaakte recovery-dvd's. Daar wordt ook direct na de installatie naar gevraagd; altijd doen, dus.
CCleaner gebruik 1/maand voor het register (toch wel), omdat de ervaring uitgewezen heeft dat CCleaner geen steken laat vallen.
Deinstalleren doe ik altijd met Revo Uninstaller, omdat deze, na deinstallatie van de programma eigen uninstaller, eerst het register en daarna de mappen en bestanden naloopt op deinstallatie-resten.
Senior lid
Senior lid

Leeftijd: 31

BerichtGeplaatst: Di 02 Feb 2010, 18:53    Onderwerp: Re: Te mooi om waar te zijn? Reageer met quote

alan5303 schreef:
hallo nova,
ik vind de echt uggs erg duur.. dus ben op zoek of er site’s zijn die goedkopere échte aanbieden, weet je misschien zo’n site?
ik zag deze site: http://www.shoes-trader.com
maar hier zijn ze wel heel goedkoop!!
weet je misschien of het dan wel de echte zijn..
en dat ik er zeker van ben dat als ik het bestel wel binnen krijg..
ik hoop dat ik reactie krijg …

vriendelijke groet.

Dit heeft weinig met windows vista te maken...
----------------------------------------------------
Naar boven
Steuber
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 23

BerichtGeplaatst: Ma 29 Mrt 2010, 12:46    Onderwerp: Re: Te mooi om waar te zijn? Reageer met quote

[quote="Grolo"]
alan5303 schreef:
hallo nova,
ik vind de echt uggs erg duur.. dus ben op zoek of er site’s zijn die goedkopere échte aanbieden, weet je misschien zo’n site?
ik zag deze site: http://www.shoes-trader.com
maar hier zijn ze wel heel goedkoop!!
weet je misschien of het dan wel de echte zijn..
en dat ik er zeker van ben dat als ik het bestel wel binnen krijg..
ik hoop dat ik reactie krijg …

vriendelijke groet.

Ik denk/weet wel zeker dat je hiermee op het verkeerde forum zit Wink Ik raad je aan om deze vraag ergens anders te stellen.
Naar boven
wastef
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Leeftijd: 21

BerichtGeplaatst: Ma 18 Apr 2011, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als je met Paypal kunt betalen dan zit je veilig.
Dorey100
Net Gestart
Net Gestart

Leeftijd: 29

BerichtGeplaatst: Do 28 Mrt 2013, 16:40    Onderwerp: geen last Reageer met quote

Ik heb thuis nergens last van, gebruik Vista toch al een tijdje!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Index -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: